Excellent
Trustpilot

Algemene voorwaarden

Channely (hierna: Channely) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90660390 en is gevestigd aan Hoedemakerplein 2 (7511JP) te Enschede.

Artikel 1 -Begrippen 

1. In dezealgemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzijuitdrukkelijk anders is aangegeven. 

2. Aanbod: iedereaanbieding of offerte aan Opdrachtgever tot het verrichten van Diensten door MS Plaza. 

3. Bedrijf: Denatuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf. 

4. Diensten:advisering in het kader van online marketing, diverse online marketingdienstenin de 

breedste zin vanhet woord zoals het bieden van ondersteuning bij het inrichten en beheren van 

marketplaces, hetvergroten van omzet via marketplaces en alle aanverwante werkzaamheden. 

5. Channely: dedienstverlener die Diensten aan Opdrachtgever aanbiedt. 

6. Opdrachtgever:het Bedrijf dat handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf dat Channelyheeft 

aangesteld,projecten aan Channely heeft verleend voor Diensten die door Channely worden 

uitgevoerd, ofwaaraan Channely een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan. 

7. Overeenkomst:elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Opdrachtgever en Channely, 

alsmedevoorstellen van Channely voor Diensten die door Channely aan Opdrachtgeverworden 

verstrekt en diedoor Opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door MS 

Plaza waarmeedeze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen. 

8. Marketplaces:een online platform in de breedste zin van het woord waar Opdrachtgever zijn 

producten opadverteert en verkoopt. 

9. Commissie: deprocentuele vergoeding over de omzet exclusief btw die uit de rapportage blijktdie 

beschikbaar is inde Marketplaces. 

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Channely, elke

Overeenkomst tussen Channely en Opdrachtgever en op elke Dienst die door Channely wordt

aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze

algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Channely aan Opdrachtgever

aangeven op welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de

algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Channely is

overeengekomen.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en

vervolgopdrachten van Opdrachtgever.

5. De algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitgesloten.

6. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig

zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en

zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking

als de originele bepaling.

7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene

voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene

voorwaarden.

8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.

9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden

opgevat als een verwijzing naar hem/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

10. In het geval Channely niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft

zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te

vorderen.

Artikel 3 - Het Aanbod

1. Alle door Channely gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is

aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit

uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

2. Channely is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Opdrachtgever schriftelijk binnen

30 dagen wordt bevestigd, of - indien overeengekomen tussen Partijen - binnen een andere termijn.

Niettemin heeft Channely het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Opdrachtgever om een

voor Channely gegronde reden te weigeren.

3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende

gespecificeerd, zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken.

Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige

schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst.

4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Oplevertijden in het aanbod van Channely zijn in beginsel indicatief en geven Opdrachtgever bij

overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is

overeengekomen.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Channely, elke

Overeenkomst tussen Channely en Opdrachtgever en op elke Dienst die door Channely wordt

aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze

algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Channely aan Opdrachtgever

aangeven op welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de

algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Channely is

overeengekomen.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en

vervolgopdrachten van Opdrachtgever.

5. De algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitgesloten.

6. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig

zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en

zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking

als de originele bepaling.

7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene

voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene

voorwaarden.

8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.

9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden

opgevat als een verwijzing naar hem/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

10. In het geval Channely niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft

zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te

vorderen.

Artikel 3 - Het Aanbod

1. Alle door Channely gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is

aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit

uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

2. Channely is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Opdrachtgever schriftelijk binnen

30 dagen wordt bevestigd, of - indien overeengekomen tussen Partijen - binnen een andere termijn.

Niettemin heeft Channely het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Opdrachtgever om een

voor Channely gegronde reden te weigeren.

3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende

gespecificeerd, zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken.

Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige

schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst.

4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Oplevertijden in het aanbod van Channely zijn in beginsel indicatief en geven Opdrachtgever bij

overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is

overeengekomen.

Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Aanbod c.q.

Overeenkomst van Channely heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand of

origineel) aan Channely te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geven op

het Aanbod per e-mail.

2. Channely heeft het recht om de (ondertekende) Overeenkomst te herroepen binnen 5 werkdagen

na ontvangst van de aanvaarding.

3. Channely is niet gehouden aan een Aanbod indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen

verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke

vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Opdrachtgever geen

rechten ontlenen.

4. Elke Overeenkomst die met Channely wordt aangegaan of een project dat door Opdrachtgever aan

Channely wordt toegekend, berust bij het bedrijf en niet bij een individuele persoon die met Channely

is verbonden.

5. Het herroepingsrecht van Opdrachtgever is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen.

6. Indien de Overeenkomst door meerdere Opdrachtgevers wordt aangegaan, is elke Opdrachtgever

afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende

verplichtingen.

Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij de inhoud, aard of strekking van de

opdracht met zich brengt dat zij voor een onbepaalde tijd is aangegaan. De duur van de opdracht is

mede afhankelijk van externe factoren waaronder begrepen, maar niet beperkt tot de kwaliteit en de

tijdige aanlevering van de informatie die Channely van Opdrachtgever verkrijgt.

2. Zowel Opdrachtgever als Channely kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een

toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in

gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en

zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan

de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.

3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever onverlet

voor zover Channely ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties

heeft geleverd. Opdrachtgever dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.

4. De Strippenkaart geeft het recht het aantal uren af te nemen waarop de Strippenkaart recht geeft.

De geldigheidsduur van de Strippenkaart is één jaar. Indien Opdrachtgever opzegt, heeft

Opdrachtgever nimmer recht op restitutie van de reeds betaalde gelden. Partijen komen te allen tijde

een planning overeen met betrekking tot het aantal af te nemen uren.

5. Beide partijen kunnen de Overeenkomst, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand,

schriftelijk opzeggen.

6. De Overeenkomst voor bepaalde tijd is tussentijds niet opzegbaar.

7. In geval van een voortijdige beëindiging van de Overeenkomst voor bepaalde tijd is Opdrachtgever

de volledige kosten uit het Aanbod/de Overeenkomst verschuldigd.

8. Zowel Opdrachtgever als Channely kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel

of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surseance

van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door

liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Channely nimmer gehouden

tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.

Artikel 6 - Uitvoering van de Dienstverlening

1. Channely zal zich inspannen om de overeengekomen dienst met de grootst mogelijke

zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Channely staat

voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis

van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke

uitvoerig is beschreven.

2. De Overeenkomst op basis waarvan Channely de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en

de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van

Opdrachtgever. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in

verband met de Overeenkomst.

3. De door Opdrachtgever verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Channely

aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Channely heeft het recht haar dienstverlening en

haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.

4. Bij de uitvoering van de Diensten is Channely niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van

Opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten

wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Channely, is

Opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden

op basis van een nieuwe offerte.

5. Channely is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te

schakelen.

6. Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, houdt Channely Opdrachtgever tussentijds

via de overeengekomen wijze op de hoogte van de voortgang.

7. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrekte informatie. Indien

de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde

planning. Nimmer is Channely aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang,

voortgang of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Opdrachtgever niet of

niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende

medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Channely of er door

andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Opdrachtgever komen, sprake is van

vertraging heeft Channely recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade

en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen

voor rekening en risico van Opdrachtgever.

8. In beginsel worden de werkzaamheden van Channely op afstand verricht. Indien werkzaamheden

op locatie dienen plaats te vinden, komen partijen dit te allen tijde vooraf overeen. Partijen zullen

nader in overleg treden met betrekking tot de condities.

9. Channely zal zijn werkzaamheden in beginsel verrichten tussen 09:00 uur en 17:00 uur, tenzij

anders overeengekomen. Buiten kantoortijden is Channely niet te allen tijde bereikbaar.

10. Indien de Overeenkomst wordt gesloten op basis van Commissie wordt deze berekend op de

rapportage van de omzet van de voorgaande maand. Indien deze niet door Opdrachtgever wordt

verstrekt of niet beschikbaar is, dan is Channely gerechtigd om de omzet te schatten.

Artikel 7 - Verplichtingen Opdrachtgever

1. Opdrachtgever is verplicht alle door Channely verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en

aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de

gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de

Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Channely niet in staat is een volledige

uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke

situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Opdrachtgever.

2. Channely is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie

te controleren of om Opdrachtgever te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop

van de tijd is veranderd, noch is Channely verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de

informatie die door Channely voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het

kader van de Overeenkomst.

3. Channely kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om

aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Channely gerechtigd om haar werkzaamheden op te

schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige

schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Opdrachtgever. Ingeval van gewijzigde

omstandigheden dient Opdrachtgever dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging

bekend is geworden, kenbaar te maken aan Channely.

4. Opdrachtgever is gehouden om op eerste verzoek en adequaat te voorzien in de door

Opdrachtnemer gevraagde faciliteiten, toegang tot het account, tools en systemen en alle daarvoor

vereiste codes en inloggegevens, materialen, medewerking van diens medewerkers en meer.

Artikel 8 - Adviezen

1. Channely kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp,

rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud

hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Channely de op haar rustende

zorgplichten in acht nemen. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de

adviezen opvolgt.

2. De door Channely verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als

bindend advies.

3. Opdrachtgever is op eerste verzoek van Channely verplicht om door haar verstrekte voorstellen te

beoordelen. Indien Channely wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat Opdrachtgever niet of

niet tijdig een beoordeling op een door Channely gedaan voorstel, is Opdrachtgever te allen tijde zelf

verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.

4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is

van externe factoren die de rapportages en adviezen van Channely kunnen beïnvloeden, zoals de

kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Opdrachtgever

en diens medewerkers. Opdrachtgever staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste

aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.

5. Opdrachtgever zal Channely schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle

omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en

prioriteiten waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.

Artikel 9 - Garanties

Channely voert de Diensten uit conform de in de branche geldende normen. Daarbij geeft Channely

uitdrukkelijk geen garanties.

Artikel 10 - (Online) Marketing

1. Channely biedt de mogelijkheid aan om advertenties op te stellen voor Marketplaces. Aan de

inhoud van deze advertenties kan Channely nadere voorwaarden en/of eisen stellen. Indien de

inhoud van de door Opdrachtgever aangeleverde teksten in strijd zijn met enige wettelijke bepalingen

of voorschriften, dan wel in strijd is met hetgeen in het maatschappelijk verkeer betaamt, heeft MS

Plaza het recht deze teksten te weigeren. Vanaf het moment dat Opdrachtgever de content heeft

goedgekeurd, vrijwaart Opdrachtgever Channely voor alle fouten tijdens het posten van de content.

2. Channely garandeert geen resultaten omtrent het verlenen van marketingdiensten. Channely past

slechts een bepaalde strategie toe die in het verleden resultaten heeft opgeleverd. Evenmin kan MS

Plaza hierover toezeggingen doen doch zal Channely zich inspannen een verbeterde positie te

verkrijgen voor Opdrachtgever in Google of anderszins een zichtbaarheid.

3. Indien Channely ten behoeve van Opdrachtgever betaalde advertenties opzet, wordt het budget

voor de advertenties door Opdrachtgever bepaald. Indien Opdrachtgever meer werkzaamheden

wenst dan mogelijk is op basis van het huidige tarief, dienen hiervoor meer kosten in rekening

gebracht te worden. Dergelijke Diensten in het kader van advertenties worden duidelijk en schriftelijk

vastgelegd. Opdrachtgever kan ten behoeve hiervan content en/of informatie aanleveren.

4. Alle campagnes ontwikkeld door Channely blijven eigendom van Channely en kunnen op verzoek

van Opdrachtgever overgedragen worden, tenzij Opdrachtgever uitdrukkelijk de intellectuele

eigendomsrechten verkrijgt.

5. Channely kan zelf advertentieteksten aanleveren voor Opdrachtgever. Channely hanteert een

eigen aanpak en stijl met betrekking tot de Diensten. Indien Opdrachtgever akkoord is gegaan met de

uitvoering van Diensten door Channely is Opdrachtgever ook akkoord gegaan met de door Channely

gehanteerde aanpak en de door Channely opgestelde teksten. Opdrachtgever dient hierover nadere

afspraken met Channely te maken.

6. De uitvoering van de Diensten is voorts afhankelijk van richtlijnen, regels en beleid van derden

zoals bijv. Bol of Amazon. De diensten worden door Channely uitgevoerd met inachtneming van de

beperkingen die gesteld worden door de betreffende derden. Indien overeengekomen dient

Opdrachtgever eerst een akkoord te geven, voordat de advertentie verder opgesteld en/of geplaatst

kan worden.

Artikel 11 - Advertentiebeheer en het inrichten van Marketplaces

1. Als onderdeel van de dienstverlening kan Channely de advertenties van Opdrachtgever beheren

ten behoeve van een verbetering van de marktpositie, naamsbekendheid of imago (promotie)

alsmede de verkoop van zijn producten en/of diensten. Tevens kan Channely de Marketplace van

Opdrachtgever inrichten. Indien is overeengekomen dat Channely dergelijk advertentiebeheer of

inrichting zal uitvoeren, dient Opdrachtgever haar volledige medewerking, alsmede de toegang tot

diens account en alle daarvoor vereiste codes en inloggegevens te verstrekken op eerste verzoek van

Channely, tenzij anders overeengekomen.

2. De omvang van het advertentiebeheer en/of de inrichting van Marketplaces strekt zich slechts uit

tot hetgeen expliciet door partijen is overeengekomen. Alle wijzigingen of het anderszins doorvoeren van verbeteringen zijdens Channely, worden aan Opdrachtgever voorgesteld voor zover Channely

het doorvoeren van deze wijzigingen in het belang acht van de Opdrachtgever.

3. Channely plaatst de advertentie voor zover dit door Opdrachtgever zelf is aangeleverd of voor

zover Opdrachtgever hier expliciet voorafgaande toestemming voor heeft verleend. Channely kan

voorts nadere content ontwikkelen voor advertenties zonder (voorafgaande) medeweten of

schriftelijke goedkeuring van Opdrachtgever, indien en voor zover Channely dit in het belang acht van

Opdrachtgever. Alle content, wijzigingen (van lay-out) of het anderszins doorvoeren van verbeteringen

aan advertenties zijdens Channely, worden niet aan Opdrachtgever voorgesteld en/of verricht nadat

schriftelijke toestemming is verkregen tenzij Channely toestemming noodzakelijk acht. Dit betreft

grote wijzigingen die niet onder haar dagdagelijkse werkzaamheden vallen.

4. Indien de diensten naar inzicht van Channely haar dienstverlening te buiten gaan, is zij gerechtigd

voor dergelijke werkzaamheden een derde in te schakelen of te voorzien in de bemiddeling tussen

Opdrachtgever en een derde ten behoeve van het uitvoeren van de dienstverlening. In geval van

advertenties geldt dit onder andere voor het schrijven van teksten, ontwerpen van logo’s, lay-outs,

maken van foto's en meer.

5. De aard van de dienstverlening inzake de inrichting van Marketplaces brengt met zich dat

eventuele te behalen resultaten afhankelijk zijn van diverse externe factoren die de resultaten van de

dienst kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit en beschikbaarheid van de bij de uitvoering van de

dienstverlening benodigde software of diensten van derden. Externe factoren zoals onder andere,

maar niet beperkt tot regels, richtlijnen, beleid alsmede technologische ontwikkelingen kunnen

daarom van invloed zijn op de werkwijze van Channely. Channely zal haar werkzaamheden uitvoeren

met inachtneming van voorgenoemde factoren en rekening houden met eventuele wijzigingen

daarvan. Voorgenoemde bepalingen leveren Opdrachtgever nimmer een grond voor ontbinding van

de Overeenkomst of een recht op schadevergoeding.

6. Ondanks de overeengekomen dienstverlening van Channely, heeft Opdrachtgever hiernaast altijd

een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het gebruik van diens advertentie-account en/of

Marketplace. Indien voor het gebruik van werken van intellectuele eigendom van derden (zoals foto’s,

video’s, lay-outs) licenties van derden noodzakelijk zijn, zal Opdrachtgever deze licenties afnemen en

er voor zorgen dat de daarin opgenomen bepalingen stipt nageleefd worden.

7. Het uitvoeren van advertentiebeheer en/of de inrichting van Marketplaces kan (tijdelijke)

onderbrekingen of wijzigingen in vindpositie (ranking) op Google veroorzaken ten aanzien van het

account van Opdrachtgever, hetgeen voor Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding

rechtvaardigt.

8. Voor de uitvoering van advertentiebeheer is Channely te allen tijde afhankelijk van de

beschikbaarheid en functionaliteit van de Marketplace alsmede van de richtlijnen, regels en het beleid

van deze kanalen, maar ook het beleid van derden waaronder Amazon. De diensten worden dan ook

uitgevoerd met inachtneming van de beperkingen die gesteld worden door de betreffende partijen.

9. Indien Opdrachtgever zelf tussentijds wijzigingen wenst aan te brengen aan het account waarin de

advertentie(s) wordt/worden beheerd, of dergelijke wijzigingen laat verrichten door derden, dient zij dit

eerst met Channely te overleggen alvorens deze wijzigingen worden doorgevoerd. Voor alle gevolgen

van wijzigingen of aanpassingen op initiatief van Opdrachtgever die niet van tevoren expliciet door

Channely zijn gekeurd of waar zij anderszins van tevoren mee heeft ingestemd, is Opdrachtgever zelf

verantwoordelijk. Enige schadelijke gevolgen wegens voorgenoemde wijzigingen of aanpassingen zijn geen een grond voor aansprakelijkheid van Channely.

Artikel 12 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te

worden, of op verzoek van Opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste

resultaat van Opdrachtgever te komen, is Opdrachtgever verplicht om deze aanvullende

werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Channely is niet verplicht om aan

dit verzoek te voldoen, en kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst

wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde.

2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Channely, Channely

een verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in redelijkheid had

kunnen voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Opdrachtgever.

3. Gedurende de uitvoering van de Overeenkomst is uitsluitend meerwerk mogelijk, waarvoor

Opdrachtgever een aanvullende vergoeding dient te voldoen. Indien tijdens de uitvoering van de

Werkzaamheden aanpassing van de Overeenkomst wordt verlangd door Opdrachtgever, inhoudende

minder werkzaamheden zijdens Channely, heeft Opdrachtgever geen recht op restitutie van enige

kosten.

Artikel 13 - Prijzen en betaling

1. Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen.

2. Channely voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief. De kosten van de

werkzaamheden kunnen bij wijze van vooruitbetaling alsook achteraf worden berekend.

3. Opdrachtgever is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Opdrachtgever door MS

Plaza haar ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

4. Partijen kunnen overeenkomen dat Opdrachtgever een vooruitbetaling dient te betalen. Indien een

vooruitbetaling is overeengekomen, dient Opdrachtgever het vooruitbetaling te betalen alvorens een

aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.

5. Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting,

tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

6. Channely is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de

geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk

indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.

7. Opdrachtgever dient de verschuldigde kosten, zonder verrekening of opschorting, te voldoen binnen de op de factuur vermelde betaaltermijn van 14 kalenderdagen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Betaling kan plaatsvinden via factuur of via automatische incasso (SEPA). Bij automatische incasso wordt het bedrag geïncasseerd rond de in de overeenkomst of op de factuur vermelde incassodatum.

8. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling

jegens Opdrachtgever wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Opdrachtgever uit hoofde

van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 14 - Incassobeleid

1. Wanneer Opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor

gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Opdrachtgever van rechtswege in

verzuim.

2. Vanaf de datum dat Opdrachtgever in verzuim is, zal Channely zonder nadere ingebrekestelling

recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en

vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de

staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

3. Indien Channely meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn,

komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en

executiekosten zijn voor rekening van Opdrachtgever.

Artikel 15 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

1. Channely gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Opdrachtgever en Opdrachtgevers

van de website en zal deze slechts conform de privacy statement gebruiken. Indien daartoe gevraagd

zal Channely de betrokkene hierover informeren.

2. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking

van een Dienst van Channely verwerkt worden. Opdrachtgever staat er tevens voor in dat de inhoud

van de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enige rechten van derden. In dit

kader vrijwaart Opdrachtgever Channely tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze

gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.

3. Indien Channely op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal

deze beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de

stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet

onredelijk is.

4. Partijen dienen conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming te handelen en de

daaruit voortvloeiende verplichtingen na te leven alsmede andere toepasselijke wet- en regelgeving.

Partijen dienen hiervoor een verwerkersovereenkomst te sluiten.

5. Opdrachtgever heeft op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming

verplichtingen tegenover derden. Hieronder wordt verstaan, maar is niet beperkt tot de verplichting tot

het verstrekken van informatie, het geven van inzage, het corrigeren en het verwijderen van

persoonsgegevens van betrokkenen. Opdrachtgever is zelf uitsluitend en volledig verantwoordelijk

voor de juiste nakoming van deze verplichtingen. Channely is ten aanzien van deze

persoonsgegevens “Verwerker” in de zin van de AVG. Channely zal zoveel als technisch mogelijk is,

ondersteuning verlenen.

Artikel 16 - Opschorting en ontbinding

1. Channely heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden

en meer onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan haar

betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor MS

Plaza gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.

2. Channely is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra

Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende

verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan

Opdrachtgever schriftelijk worden bevestigd.

3. Channely is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van

het opschorten van haar werkzaamheden.

4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van

Opdrachtgever voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Opdrachtgever verplicht om

Channely te vergoeden voor elk financieel verlies dat Channely lijdt als gevolg van het in gebreke

blijven van Opdrachtgever.

Artikel 17 - Overmacht

1. Channely is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar

verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.

2. Onder overmacht aan de zijde van Channely wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot:

(i) overmacht van toeleveranciers van Channely, (ii) het niet naar behoren nakomen van

verplichtingen van toeleveranciers die door Opdrachtgever of diens derden aan Channely zijn

voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering

van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet,

datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Channely of door

haar ingeschakelde adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Channely buiten haar

invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk

te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door

Opdrachtgever worden betaald. Channely is niet verplicht om Opdrachtgever te vergoeden voor

eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.

Artikel 18 - Beperking van aansprakelijkheid

1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een

tekortkoming van Channely alleen geacht te bestaan indien Channely dit resultaat bij het aanvaarden

van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.

2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Channely, is Channely uitsluitend gehouden

tot betaling van enige schadevergoeding indien Opdrachtgever Channely binnen 14 dagen na

ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Channely deze tekortkoming vervolgens

niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend

en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat MS

Plaza in staat is om adequaat te reageren.

3. Indien het verrichten van Diensten door Channely leidt tot aansprakelijkheid van Channely, is die

aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt

gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Opdrachtgever geleden directe schade tenzij de

schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Channely. Onder

directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe

schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze

van herstel. De aansprakelijkheid is voorts verder beperkt tot bedrag dat door de bedrijfs- en/of

beroepsaansprakelijkheidsverzekering van Channely maximaal per aanspraak per jaar wordt

uitgekeerd.

4. Channely sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Channely is niet

aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste

besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en

immateriële schade.

5. Opdrachtgever vrijwaart Channely voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten

gevolge van een dienst die door Opdrachtgever aan een derde is geleverd en mede bestond uit door

Channely] geleverde Diensten, tenzij Opdrachtgever kan aantonen dat de schade uitsluitend is

veroorzaakt door de dienst van Channely.

6. Enige door Channely opgeleverde adviezen, op basis van door Opdrachtgever onvolledige en/of

onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Channely.

7. De inhoud van het opgeleverde advies van Channely is niet bindend en slechts adviserend van

aard. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin

genoemde adviezen van Channely opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het

advies komen voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever is te allen tijde vrij om haar

eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Channely. Channely is niet

gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.

8. Indien door of namens Opdrachtgever een derde wordt ingeschakeld, is Channely nimmer

aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door Opdrachtgever ingeschakelde derde

alsmede het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door Opdrachtgever

ingeschakelde derde in Channely haar eigen advies.

9. Channely staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en

door/namens Channely verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

10. Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van Channely vervallen

indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Channely binnen een jaar nadat

Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar

aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de

aansprakelijkheid van Channely.

Artikel 19 - Geheimhouding

1. Channely en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie

die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en

moet tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke

informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds

openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende

de Overeenkomst bij Opdrachtgever aan Channely bekendgemaakt is en/of op andere wijze door MS

Plaza is verkregen.

2. In het bijzonder ziet de geheimhouding op door Channely opgestelde adviezen, rapportages,

ontwerpen, werkwijze en/of verslaglegging aangaande de opdracht van Opdrachtgever. Het is

Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden de inhoud hiervan te delen met medewerkers die niet bevoegd

zijn hiervan kennis te nemen en met (onbevoegde) derden. Voorts betracht Channely steeds de

vereiste zorgvuldigheid in de omgang met alle bedrijfsgevoelige informatie door Opdrachtgever

verstrekt.

3. Indien Channely op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is

de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te

verstrekken en Channely zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Channely niet

gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Opdrachtgever geen grond voor ontbinding van de

Overeenkomst.

4. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,

adviezen of producties die door Channely aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke

toestemming van Channely vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is

overeengekomen. Opdrachtgever zal Channely vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden

als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van MS

Plaza is verspreid.

5. De geheimhoudingsverplichting leggen Channely en Opdrachtgever ook de door hen in te

schakelen derden op.

Artikel 20 Intellectuele Eigendomsrechten

1. Alle IE-rechten en auteursrechten van Channely waaronder in ieder geval begrepen, maar niet

beperkt tot alle ontwerpen, modellen, rapportages en adviezen berusten uitsluitend bij Channely en

worden niet overgedragen aan Opdrachtgever tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

2. Indien overeengekomen is dat één of meerdere van voorgenoemde zaken c.q. werken van MS

Plaza worden overgedragen aan Opdrachtgever, is Channely gerechtigd hiervoor een aparte

Overeenkomst te sluiten en een daartoe passende geldelijke vergoeding te eisen van Opdrachtgever.

Een dergelijke vergoeding dient door Opdrachtgever te worden voldaan alvorens zij de betreffende

zaken c.q. werken met de daarop rustende IE-rechten verkrijgt.

3. Het is Opdrachtgever verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en

auteursrechten van Channely rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter

beschikking te stellen aan derden (waaronder gebruik met commerciële doeleinden) zonder

uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Channely. Indien Opdrachtgever

wijzigingen wenst aan te brengen in door Channely opgeleverde zaken, dient Channely expliciet

akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.

4. Het is Opdrachtgever verboden om de zaken en bescheiden waarop de intellectuele

eigendomsrechten van Channely rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de

Overeenkomst.

5. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk maatregelen nemen indien er zich een inbreuk op

de IE-rechten voordoet.

6. Elke inbreuk van Opdrachtgever op de IE-rechten (en auteursrechten) van Channely, wordt bestraft

met een eenmalige boete ter hoogte van € 10.000,- euro (zegge: tienduizend euro) en een boete van

€ 100,- euro (zegge: honderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt.

Artikel 21 - Vrijwaring en juistheid van informatie

1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle

gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Channely

verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft

verkregen en welke aan Channely zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.

2. Opdrachtgever vrijwaart Channelyvan elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig

nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare

en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.

3. Opdrachtgever vrijwaart Channely voor alle aanspraken van Opdrachtgever en door hem

ingeschakelde of onder hem werkzame derden, alsmede van klanten van Opdrachtgever, gebaseerd

op het niet (tijdig) verkrijgen van eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering

van de Overeenkomst.

4. Opdrachtgever vrijwaart Channely voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de

werkzaamheden verricht ten behoeve van Opdrachtgever, waaronder tevens verstaan maar niet

beperkt tot intellectuele eigendomsrechten op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens en

informatie die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of

nalaten van Opdrachtgever jegens derde(n).

5. Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Channely

verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 22 - Verbod overname personeel en/of ingeschakelde freelancers

1. Het is Opdrachtgever verboden om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Channely

en een daartoe redelijke geldelijke vergoeding personeel van en/of door Channely ingeschakelde

freelancers in dienst te nemen of het op andere wijze inschakelen vanaf het moment dat Channely

deze personen inschakelt voor de uitvoering van de Overeenkomst.

2. Bij overtreding hiervan is Opdrachtgever een direct opeisbare boete verschuldigd van € 5.000,-

euro met een boete van € 500,- voor elke dag dat de overtreding voortduurt.

Artikel 23 - Klachten

1. Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de service van Channely of anderszins klachten heeft

over de uitvoering van zijn opdracht, is Opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig

mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft

geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden met als onderwerp

“Klacht”.

2. De klacht moet door Opdrachtgever voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Channely de

klacht in behandeling kunnen nemen.

3. Channely zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 kalenderdagen na ontvangst van de

klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 24 - Toepasselijk recht

1. Op de rechtsverhouding tussen Channely en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

2. Channely heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Opdrachtgever hiervan op

de hoogte stellen.

3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Channely en

Opdrachtgever, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Overijssel tenzij bepalingen

van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.

Enschede, 11 april 2025